Strand, fiesta en nog wat toeristische dingen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Luuk Spel - WaarBenJij.nu Strand, fiesta en nog wat toeristische dingen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Luuk Spel - WaarBenJij.nu

Strand, fiesta en nog wat toeristische dingen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

13 Juli 2016 | Australië, Sydney

Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

Bedankt voor alle leuke berichten en reacties op de verhalen. Ik zit helaas in mijn laatste week in Australie. Ga namelijk verder richting Thailand met mijn reis om daar te genieten van onder andere het regenseizoen, de fullmoonparty's, duiken, mijn oude liefde Muay Thai (oftewel thaibox) :) :) :) en misschien ook wel een klooster/tempeltje. Het goede nieuws: nothing lasts forever, het slechte nieuws: nothing lasts forever. Aan alles komt een keer een einde blijkt maar weer, Australie is het meest fantastische land waar ik ooit ben geweest en het heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Wat ik hier allemaal gezien heb, pakt niemand me af. Het is wel mooi dat je kan zeggen in je twintigerjaren, dat je dit voor jezelf heb laten gebeuren. Heb alles hier gedaan dat ik wilde doen, en ook wat ik niet wilde doen (iets zoals een paspoort kwijtraken?). Ik stap zo het vliegtuig in met een goed gevoel en een prachtige ervaring.

Tijd om verder te gaan waar ik gebleven was met mijn verhaal, namelijk de reis langs de oostkust van Australie, van Cairns naar Sydney. Ik was in Arlie Beach waar ik nog steeds samen ben met Victor.

Onze tour was verplaatst naar het weekend. Na wat mooie stapavondjes, een geweldige karaokeavond (met het supertalent Victor) en relaxte daagjes, werden de Whitsunday islands bezocht met een zeilboot. Laten we nou net de partyboot hebben geboekt, oeps verdorie. Deze zat vol met Ieren en Welsh en die zijn helemaal gek. Klein voorbeeld: Heb me helemaal kapot gelachen. Goone is een goedkope wijn, alles is hier erg duur. Mensen gaan hier gekke dingen van doen... Daarnaast hebben de ieren een mascotte (Rooster) die ze alles mee laten doen tijdens hun trip: skydiven, duiken etc. Zie foto. Daarnaast hadden de gasten uit Wales heel toevallig ook een mascotte (een croc). Wat zorgde voor een apocalypse tussen deze twee groepen. In ieder geval, flink gelachen, hebben nu een leuk tripje geplanned naar Dublin. Tussen het feest door zagen we 's nachts rondom de boot haaien en dolfijnen rondzwemmen. Ik had dolfijnen nog nooit in het wild gezien, heb de rest van de avond naar de zee zitten kijken.

Volgende morgen gingen we naar White Haven Beach, wat een prachtig strand is dit. Beautiful beach white sand leek wel poedersuiker. Apart om alles zo mee te krijgen. Spinnen beginnen normaal te worden, blijf echt flinke apparaten tegenkomen. Ook wat walvissen gespot, iets wat kippenvel gaf. Lucky me! Na een bezoek aan White Haven Beach was het tijd om te snorkelen tussen het koraal en heb weer wat mooie visjes mogen spotten, zeeschilpadden en roggen. Daarna chillen en zonnen op de boot. De volgende dag moe en zeker voldaan van de boot af. Dit was een leuke zeiltrip die ik niet gauw zou vergeten

Daarna door met de nachtbus naar Agnes Water / Town of 1770. Hier stond Scooteroo op het programma. Kregen we motorkleding aan en gingen we kangaroos spotten op een Harley-achtige scooter. Besloten om een dag te blijven, want hier had je spotgoedkoop surflessen. Normaal ben ik lomp met dit soort dingen en ook nu lieten mijn soepele heupjes mij in de steek om fatsoenlijk te balanseren op die plank. Na enige in het water en wat pogingen + een paar liter zeewater verder, stond ik dan op die plank. Je gaat het pas zien als je het doorhebt, dus het lukte me daarna vrij gemakkelijk om golfjes te pakken.

Volgende morgen vroeg naar Rainbow beach om vervolgens door naar Noosa/sunshine coast te reizen. Hoe komen we daar dan? Gelukkig was daar bakker Harwin uit Overijssel die toevallig diezelfde kant uit moest. Hij nodigde ons uit mee te rijden en een van zijn hollandse versnaperingen te komen proeven. Tsja kind kan de was doen. Tyler heb ik weer gezien sinds kerst. Heel tof om hem hier te zien en zn huisje etc. Zijn maatje speelde gitaar, heerlijk gejammed voor het eerst sinds tijden. Thuis maar weereens oppakken, heb dit teveel links laten liggen. En niet te vergeten ook een legendarische stapavond gehad voor in de boeken... (Tyler met zijn Klein/groot-Duitsland collega's, doe ze de groeten van me he)

Volgende dag naar Noosa. Dag erna Australia Zoo, de dierentuin van niemand minder dan Steve Irwin. Bizarre Australische dieren die je in blijdorp niet ziet. Waanzinnige shows met krokodillen en vogels met de kinderen en vrouw van Steve Irwin. Leuk. Verder Fraser Island bezocht met een bizarre truck, leek wel een tank, was wel nodig want het is het grootste zandeiland ter wereld. Wat leuke feitjes: Return of jedi gefilmd hier.. 4/5 dodelijkste spinnen. 8/10 giftigste slangen. Gezellig!

Daarna naar familie van Victor (geëmigreerd in 50'er jaren, engels sprekend) waar we hartelijk werden ontvangen. Leuk om zo ver van huis wat mee te krijgen van Nederland, ze hadden drop, hagelslag en veel affiniteit met hun Nederlandse achtergrond. Bizarste was dat vorig jaar ze verbleven bij familie in Ouderkerk en ze konden Krimpen aan den IJssel daarom. Nou dan is de wereld echt gigantisch klein........ toeval bestaat niet.

Het leuke is dat we gedurende de route ook vaak steeds dezelfde mensen tegenkomen. Brisbane gezien en veel gelachen en gegeten. Victor liep als Jan de Vakantieman op zn slippers en met korte broek door de regen in 16 graden. De lokale bevolking liep met mutsen en jassen aan.

Surfers paradise leek wel een gemiddelde spaanse badplaats met de vele hotels. Had een prachtig strand. Verder gestapt hier en gechillt. De sfeer is relaxed. Van Victor heb ik ook geen last want die vangt alleen maar Pokemons. Ikzelf kan het niet spelen door me oudere telefoon. Ben in staat om een nieuwe te halen, maar kan me nog net beheersen het pas in NL te gaan doen.

Daarna naar Byron Bay, ook een echt surfers paradijs en een van de meest relaxte plaatsen van de oostkust. Veel muzikanten (moet echt weer gaan spelen), ook veel 'eeuwige backpackers/hippies/surferdudes'. Je kan wel voorstellen waarom het zo relaxed is haha, je hebt dus 2 types backpackers: 1. De avonturier die een biertje lust en rondreist 2. De hippie met dreadlocks en wijde broek, die liever wat rookt en niets onderneemt. Iedereen zo zijn ding! Wel jammer als je in een hostel vol stoners terechtkomt.

Verder had je hele mooie golfen en vele surfers, deze scène kennen wij in NL niet. Ook had je in Byron Bay een lighthouse op een berg met vele trappen omhoog, voor een geweldig uitzicht op zee met hordes dolfijnen die opspringen en walvissen die even een frisse neus komen halen. Het went niet mensen, magisch. Hier ook midden in de nacht Ronaldo europees kampioen zien worden, gewoon weer verlenging (net als de CL finale), waardoor ik tot 8 uur weer zat....... Nu op naar de volgende belangrijke wedstrijd, Feyenoord-PSV, Johan Cruijff-Schaal!

Gisteren in een 13u durende bus terug richting Sydney voor het slotakkoord van dit unieke hoofdstuk van de reis. Er is nog zat te doen in dit stadje, bijvoorbeeld direct de Nederlandse ambassade binnenvallen. Het allerbelangrijkste: na heel Aussie zonder paspoort te hebben gezeten, ben ik herenigd met mijn verloren liefde, mijn PASPOORT!!!! Willem bedankt, WILLEM BEDANKT!!!!! en diegene die me paspoort en overige spullen heeft, veel ermee plezier he, ben weer een ervaring rijker dankzij jou. Dit hebben we ook weer overleefd, niks aan de handddddd. Soms leiden de slechte ervaringen in het leven je op een pad naar de beste dingen die je ooit zal meemaken.

Reden voor een feestje vanavond trouwens nu ik het zo bedenk.

Nog een paar dagen van Sydney genieten, waar nog genoeg op de planning staat, ik vertel het jullie volgende keer weer, no worries at all.

(Mam, het gaat goed) Groeten uit het prachtige land Down Under,

Luuk


  • 13 Juli 2016 - 11:39

    Jolanda Albers:

    Heerlijk verslag weer! Wat een mooie avonturen maak je mee. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Veel plezier in Thailand. Wees altijd voorzichtig. xxx

  • 13 Juli 2016 - 18:53

    Peter:

    Mooi verhaal weer top dat je het naar je zin heb daar laat het oma wel zien en lezen gr

  • 25 Juli 2016 - 08:27

    Aad:

    Want een mooie ervaringen weer Luuk. Destijds toen ik in Nieuw Zeeland was heb ik tussen de dolfijnen gezwommen en daarna walvissen gespot. Dat is echt geweldig! Veel plezier in Thailand

  • 26 Juli 2016 - 19:57

    Henny:

    ben blij dat ik het hele verslag kan horen schat wat een super beleving voor je nu thailand je zal als een ander mens terugkomen i l y liefs mama xxxx

  • 04 Augustus 2016 - 11:01

    Maus:

    Leuk te lezen dat jij en Tyler elkaar ontmoet hebben en vooral gezelligheid hadden van elkaar, ook al was het korte tijd. Was weer een leuk verslag Luuk wat ik samen met het verslag van Thailand heb kunnen lezen. Heb de mail gemist waarin dit verslag stond. Veel plezier op je verdere trips lieverd en geniet van alles wat je onderweg tegenkomt. Lieve groet, Oma Maus

  • 04 Augustus 2016 - 11:03

    Maus:

    Helaas kan ik nergens foto's vinden. Hoe kan ik die ophalen, lieverd. xxxxxma Maus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Luuk

Actief sinds 22 April 2016
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 4963

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 30 November -0001

The Big Journey

Landen bezocht: