Gek, gekker, Azië - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Luuk Spel - WaarBenJij.nu Gek, gekker, Azië - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Luuk Spel - WaarBenJij.nu

Gek, gekker, Azië

Blijf op de hoogte en volg Luuk

04 Augustus 2016 | Thailand, Chiang Mai

Goedemiddag vanuit Azië,

De laatste dagen Sydney waren aangebroken, het was toch wel jammer het land te moeten verlaten. Victor en ik hebben op zn zachtst gezegd goed afgesloten. Jelle, een maatje uit nederland na lange tijd weereens gezien, verder kwam ik met stappen een goede bekende uit Cairns tegen, wat zorgde voor mooie avondjes. Sydney is wederom goed verkend en de Blue Mountains met de beroemde three sisters zijn bezocht.

Nadat me bae Victor me op de trein naar het vliegveld had gezet, reisde ik weer 'alleen' na een aantal toffe weken langs de oostkust. Daar ben ik weer beland in het prettig gestoorde Azië. Beginnend in het zuiden, via Bangkok naar het noorden.Heerlijk vind ik het, alles is mogelijk hier. Het was een verademing dat de prijs voor bijvoorbeeld een biertje geen 7 euro maar maximaal 1 euro bedraagt. Het weer is zeer goed. Af en toe een flinke stortbui vanwege het regenseizoen, maar dit valt reuze mee. Verder lijkt Thailand wel een Nederlandse enclave. Echt niet normaal hoeveel Nederlanders en bekenden hier zitten. Op een gegeven moment spreek ik mensen maar in het Nederlands aan ipv Engels... maar het ook hier, blijf ik toffe mensen ontmoeten waarmee ik een leuke tijd en prima naar me zin heb.

Aangekomen op Koh Samui, had ik een mooi hostel aan het strand met hier en daar een palmboompje. Super chill. In het hostel zat eem leuke groep mensen, die ik later in Thailand nog vaker tegenkwam, waarmee we topdaagjes hebben gehad. Waar je in Australië veilige trappetjes hebt in natuurparken, zeggen ze hier, zoek het maar uit. Hoezo veiligheid? Klimmen en klauteren om een watervall en een mooi uitzicht te hebben.

Tijd om met de ferry naar het volgende eiland te gaan. Daar waar ik opgehaald zou worden om 13u, waren ze me vergeten.... dan vertragen ze de ferry toch gewoon ff? Kwam er een gekke thai aangeraced die me naar de andere kant van het eiland bracht door veel in te halen en spook te rijden. Heb flink gelachen, ik dacht echt relaxed man, geen zorgen, maar die Thai doen echt alles voor je als je met de lokale valuta wappert.

Koh Phangan heb ik bezocht, 'toevallig' was er de Jungleparty (preparty) en de beroemde Fullmoonparty. Chaos, verf, vuur, buckets en houseplaten, nou daar hou ik echt niet van.. topdagen, waar ik tot 2x toe na 8u thuiskwam. Gelukkig kon ik heerlijk uitbrakken samen met Nelis bij een super chill zwembad aan het strand. Waar je ook een bar had in dat zwembad. Jaaa.. die partys waren wel gezellig joh, een leuke ervaring. Na nog een afterparty richting Koh Tao voor me duikbrevet.

Op duikfabriek Koh Tao was ik voornamelijk ziek en oververmoeid door de airconditioning. Kon bij een Nederlandse duikschool terecht. Heb niet veel meer gedaan dan duiken.. 8 duiken gemaakt en me duikbrevet gehaald!!!!! Hier ga ik dus de rest van me leven plezier van hebben! Ook hier kwam ik weer oude bekenden tegen van de vorige eilanden en uit krimpen, heel toevallig.

Tijd voor het knooppunt Bangkok. Na alle indianenverhalen aangehoord te hebben over deze stad, was ik benieuwd en bereidde mijzelf voor op het ergste. Het viel allemaal reuze mee, zit vol met toeristen en vermaakte me prima. Verder begrijp ik wel dat mensen in deze stad een shock ervaren. Toch had ik deze shock liever hier gehad dan in Beijing, want hier heb je tenminste een beetje westerse toerisme, McDonalds, Burger King etc haha. Met de beroemde fietse van Co van Kessel, het authentieke Bangkok gezien. Door de vaagste steegjes gefietst. Arm, rijk, chinatown, leuk hoor. Mensen in het hostel waren een leuke groep en na wat drankspelletjes gingen we naar de berichte Khao San Road. Fernando de eigenaar had k meegesleurd. Kwam hij tijdens het stappen aanzetten met 2 zakken sprinkhanen. Ik dacht arme gozer, niemand nam natuurlijk, ik dacht yolo. Maar als er 1 schaap over de dam is, volgen er meer. Topavond gehad op deze gekke barstreet.

Op naar Chiang Mai. Het hoge noorden van Thailand. Wilde een klooster in om eens wat te leren van de cultuur en een paar dagen me mond te houden, heel lastig, maar klooster is 'volgeboekt'. Daar waar ik normaal niks plan, is het hier heel druk en chaotisch en zit alles 'vol'. Dan maar niet het klooster in en ik ga een Muay Thai kampje pakken, ook leuk.

Naast wat tempels en thaise massages, heb ik ook een tour gedaan met Sientje en Lientje. Ziplinen door de jungle, raften Door de rivieren en als klapper op de vuurpijl Quadrijden op ruig terrein, heuvels en met 4 wielen los van de grond, alles kon, veiligheid, neejoh. Je ziet op de foto's wel hoe erg dat ding is afgeragd. Vooral door Sien die alles letterlijk weer sloopte.

'S avonds spanning. Johan Cruijff schaal, Feyenoord - Psv, raar er niet bij te zijn. Maar gelukkig leerde ik de manager kennen van het hostel, toffe gozer, vroeg namelijk aan de bar of het ergens werd uitgezonden, hij zag mijn stress en passie (natuurlijk is dit er nog wel een beetje haha) en bood aan samen op kantoor deze wedstrijd te kijken via een LAN kabel met perfect internet. Nou, heb prima verbinding gehad. Jammer van het resultaat, gemiddelde brabander en Amsterdammer heeft me met rust gelaten na de wedstrijd. Was uiteraard er niet van gediend. Verder is hier olifantjes rijden of wassen erg populair, maar dat heb ik niet gedaan. Kan je nagaan als olifanten mij 3x per dag wassen. Zit ik ook niet op te wachten...

Op naar Pai. Pai is heel chill, mooie omgeving, noorden van Thailand is best mooi. Erg laidback en gezellig. Tour gedaan om de sights te zien. Prachtige uitzichten in het bergachtige landschappen. Olifanten, koeien, kippen alles loopt over de weg, wel grappig. S avonds vooral weer met de Bangkokcrew en mensen van Chiang Mai het nachtleven van Pai gezien, kwam meer bekenden tegen dan als ik thuis over straat zou lopen, waardoor ik weer als een zombie overdag de tours deed haha.

Straks naar een klooster voor Monk Chatting, dan kan je met monniken praten over van alles en nog wat. Dit doen ze voornamelijk om hun wijsheden over te brengen maar ook om het engels te oefenen. Ben benieuwd... mister monk, doe joe know faainoort? Rotterdam, no amsterdom. Daarna pak ik een vlucht naar Phuket om nog de eilanden en stranden in die omgeving te bezoeken om zo via het binnenland weer richting Bangkok te reizen!

Don't take me home! Joeeee x

  • 04 Augustus 2016 - 10:55

    Maus:

    Weer een heerlijk verhaal, Luuk. Heb genoten. Geniet jij maar heerlijk van alles wat op je weg komt. Dat draag je je hele leven op een positieve manier met je mee. Veel liefs, oma Maus

  • 04 Augustus 2016 - 18:20

    Henny:

    hoi schat weer een heerlijk verhaal heerlijk om te horen jammer van het klooster maar de biertjes maken het weer goed liefs van mama xxxxxx

  • 04 Augustus 2016 - 20:21

    Jenne:

    Kanjer ben je!
    Man .... Wat een avonturen allemaal
    Ennuh... Wat een feestjes

  • 04 Augustus 2016 - 23:55

    Jolanda:

    Weer geweldige avonturen Luuk! Wat heb jij al veel gezien en meegemaakt. Het genieten druipt er vanaf. Veel plezier en geluk op je verdere reis!! xxx

  • 05 Augustus 2016 - 17:06

    Erika Keijmel:

    Weer genoten van het reisverslag , nog even genieten voor je weer naar huis gaat gr Erika

  • 13 Augustus 2016 - 11:05

    Aad:

    Mooi verhaal Luuk, hoop dat je het nog gaat redden met ene klooster, lijkt me ook verfrissend. Zoiets wil ik ook nog wel een doen. Begreep ik dat dinsdag naar huis komt? Voor mij gaat het dan bijna beginnen. Geen 2 1/2 jaar zoals het lijkt voor jou (als je kijkt wat je allemaal gedaan hebt tenminste), maar een bescheiden 2 1/2 week naar voornamelijk Noord-Ierland. Take care, my friend! Geniet nog even verder en kom weer veilig thuis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Luuk

Actief sinds 22 April 2016
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 4956

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 30 November -0001

The Big Journey

Landen bezocht: